reklama

Kde je život, tam je nádej

Spolieham sa na šťastie, trápenie si nevšímam...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

V nemocnici som si všimla nervozitu a nedočkavosť pacientov, ktorí čakali na vyšetrenie. Prisadla som si k jednemu staršiemu pánovi, ktorý čítal noviny. Prihovorila som sa mu s otázkou, či je niekto v ordinácii. Odložil noviny a s úsmevom na tvári prikývol a začal so mnou komunikovať, aby aj jemu prešiel čas. Pretože ako vzorný a milujúci manžel čakal manželku, ktorá bola na infúzii. Po hodine sa otvorili dvere ambulancie a z dverí vyšla sestrička pohľadom smerujúca ku mne a s gestom,, poďte dnu."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vkročila som do ďalších otvorených dverí, kde ma napichli na infúziu. Na druhom lôžku som si všimla milú pani v staršom veku, ktorej taktiež stekala infúzia. Bola to práve tá pani, ktorej manžel sedel na chodbe s novinami v ruke.Prihovorila som sa jej s úsmevom na perách a so slovami: ,,bude nám veselšie."Po dlhšom rozhovore s ňou som zistila nepríjemnú vec týkajúcu sa jej diagnózy, ktorou bola rakovina. Dostávala aj v tej chvíli chemoterapiu. Necítila sa dobre ani po psychickej a ani po telesnej stránke.Tak som sa ju snažila i slovne povzbudiť.Z jej hlasu som zacítila strach, beznádej a akýsi úpadok, ktorý zasiahol celé jej bytie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Infúzia nám stekala dosť pomaly, ale za ten čas sme sa rozprávali o našich životoch.

Po chvíli ma napadla jedna myšlienka, čo tak náš rozhovor dokončiť niekde pri káve. Pozvala som práve týchto manželov do neďalekej reštaurácie,kde sme zdieľali svoje pocity,choroby a taktiež aj svoje rodiny.

Naozaj príjemna spoločnosť starších manželov, ktorí naozaj žili a neustále žijú jeden pre druhého. Pretože ich láska neustále vzrastá, upevňuje sa a nachádza nové a nové rozmery. Rozmery v to, že si plne uvedomujú,akú dôležitosť zohrávajú vo svojich životoch.

Keď sme dokončili rozhovor,rozlúčili sme sa objatím a silným stiskom ruky. No ešte dodali, že by som ich veľmi potešila, keby som k nim prišla na návštevu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Boli tak ohromený týmto dňom, že mi to dali aj patrične najavo.

Síce boli to pre mňa cudzí ľudia, ale tak blízky.Mala som krásny pocit z toho, že aj napriek jej tažkej chorobe som mohla vniesť do ich života niečo vzácne. To, čo človek má a vlasní vo svojom srdci a ňou je láska. Jedine ona dokáže zázraky a je krásne byť jej súčasťou.

Z tak ťažkou chorobou sa človek, len tak ľahko nevysporiada, nech je akákoľvek silná osobnosť.Uvedomenie si to, že postupne začne ubúdať síl, vypadávať vlasy a nevládnosť a bezmocnosť, ktorú nemožno pozastaviť možno tak rýchlo a tak skoro. Taká je realita, taký je život. Možno nie vždy prijateľný pre nás a vyhovujúci pre náš život. No však veľakrát práve cez chorobu si človek uvedomí plnosť života, ktorá tkvie jedine z lásky.Cez chorobu možno dokážeme zmeniť naše priority, ktoré nie su podstatné pre náš život. No napokon povznesieme to, čo bolo v nás hlboko skrýte a zakopané úplne na dne nášho srdca. Otvoria sa nám oči až natoľko, že prestaneme vnímať našu chorobu za niečo desivé.No však práve naopak začneme skrz nej sa nanovo pretvárať, formovať a tvoriť, hlbšie dokážeme pochopiť a precítiť cit lásky k iným ľuďom. Pretože sme začali vnímať aj iných ľudí v ich utrpení a trápení.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Človek zistí, že má srdce zo zlata, len keď spozná samého seba...

Antónia Sedmáková

Antónia Sedmáková

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  0x

S veľkou láskou objímem všetko, čokoľvek ma môžepripodobniť Kristovi v živote i v spôsobe života. Túžim len po jedinom :mať podiel na milosti, aby som napredovala ako Kristus, to je všetko moje šťastie, ktoré si prajem v tomto živote, javí sa mi to byť pre mňa lepšie ako akýkoľvek iný osoh. Budem snažiť o to, aby som v tomto krátkom čase na zemi až do konca tak dokonale slúžila Bohu, ako mi to len bude možné- aj keby som mala žiť čo i len jednu hodinu, alebo jeden okamih. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáPozri na moje poníženieVianočný list pre TebaVykúpenieMoja práca ma cenuBože, pomôž mojej dcérkeNemám rukyReakcia na všetky diskusieAnjelik s krídlamiSrdce dobrovoľníkaAko milovať muža, ženu a detiRodič, ako najlepší priateľ...Musela som si vypiťPráve, to potrebujemSpadol somNedokázala som jej prinavrát..Príčinou nevery, je nedostatokKtorá viera, je ta pravá?Smrť človekaMoje orgány mi ostali, lebo soLienka ako ValentínkaUniesli nam dieťaBez rodiny sa človek chveje ziSplnil som sľub pre...Môjmu OteckoviŽivot bez domovaMamička mojaKde je život, tam je nádejOslavujte život50 vecí, ktoré som sa naučilaNajkrajší deň v mojom životeNežná láska a opatera sú...NádejAnjeličkovia držte sa!Smejte sa!Láska liečiJe to tvoj životDieťatko mojeMilujem ťa!Zázračná láskaNebíčkoRaňajšia prechádzkaMám sa rozviesť?Smrť žije v násZa peniaze i dušu predáĎakujem, že somDni spásySom alkoholikViditeľné obrátenieMoja manželka sa neobrátilaBoh ťa milujePomôž nám, PaneAnjelský dotyk nebaPane,chválim Ťa,že si ma utvorOna je totiž iného vierovyznanSlobodní v láske

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu